Centrum Językowe PLIMAT organizuje i prowadzi kursy języków obcych dla młodzieży (10 - 18 lat) i dorosłych.
Podstawowym celem każdego kursu jest wykształcenie umiejętności mówienia w obcym języku i rozumienia go przy zachowaniu akceptowalnej poprawności fonetycznej i gramatycznej. Dodatkowo każdy z kursów kształci umiejętność pisania i czytania w stopniu wymaganym profilem poszczególnych kursów.
Słuchacze, którzy zakończyli kurs ze średnią z testów min. 60% oraz uczęszczali na przynajmniej 70% zajęć otrzymują na zakończenie certyfikat o ukończeniu kursu z podaną oceną, poziomem zaawansowania i ilością godzin odbytych zajęć oraz mają możliwość kontynuowania nauki na wyższym poziomie.
Grupy tworzone są w oparciu o indywidualne potrzeby uczestników, wiek i poziom znajomości języka.
Ilość godzin przypadających na roczny kurs wynosi 65 jednostek 60 min lub 75 min, czyli średnio 2 razy tygodniowo, od połowy września do czerwca.
Uczestnicy kursu j. angielskiego mają możliwość zdobycia międzynarodowego certyfikatu Cambridge: A2 Key, B1 Preliminary, B2 First, C1 Advanced lub C2 Proficiency.
Zajęcia są prowadzone według następujących podstawowych założeń:
szkoła stwarza słuchaczom warunki do jak najczęstszego ćwiczenia języka w prawdziwej konwersacji, opartej na sytuacjach z życia codziennego, swoich zainteresowaniach i potrzebach
słuchaczowi należy pokazać, jak być samemu kreatywnym w procesie uczenia się
całość kursu jest wzbogacana o lekcje poświęcone odkrywaniu kultury krajów nauczanych języków
lektor ma za zadanie prowadzić lekcje maksymalnie w nauczanym języku
nauczanie teoretyczne powinno być zminimalizowane
lektor jest zobowiązany wziąć pod uwagę indywidualne uwarunkowania uczniów: wiek, motywację, predyspozycje językowe oraz profil psychologiczny.
lektor nie powinien mówić uczniowi tego, co słuchacz sam może powiedzieć
lektorzy poprawiają błędy tak, aby nie zniechęcić uczących się do mówienia
na zajęciach są wykorzystywane różne techniki, by wywołać realną potrzebę porozumiewania się w języku obcym. Dyskusje, symulacje, gry, praca w parach i grupach, filmy video, DVD, użycie internetu, itd. przeplatają się z bardziej tradycyjnymi formami nauczania, by zapewnić harmonijny rozwój wszelkich aspektów języka i zdolność używania go w rozmaitych sytuacjach.
postępy w nauce oceniane są na podstawie wyników pracy bieżącej oraz regularnych sprawdzianów, których wyniki są zamieszczane w dzienniku internetowym Langlion.